söndag 9 maj 2010

5 månader

I fredags körade jag på en konsert, jag hade klackiskor och dansade rätt mycket på scenen i en timme. Vilken känsla att kunna göra det!
För övrigt tycker jag att det går bättre och bättre med det mesta. Idag har jag krattat utan problem (förutom en blåsa i handen då =) Jag promenerar och stretchar, har köpt nya walkingskor och nya stavar. Längtar tills det torkat upp i elljusspåret så jag kan gå där.

Tvåhöfterskompisen berättade att hennes ortoped sagt att inte ens sitta på huk är ett nono utan att hon får göra precis vad som helst. Jag tror att jag ska ringa min och fråga.

Jag har förresten blivit inåtfotad på opbenet! Hur kan det ha blivit så? Har visserligen läst om ett par andra som också blivit det men det är ju ändå helskumt.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går så bra! Hur långa promenader klarar du - och vilken typ av stretch gör du - kan du göra ett försök att förklara. Hur känns det i ljumsken?/monika

    SvaraRadera
  2. Jagblev också inåtfotad efter op! mkt underligt och det verkar omöjligt att träna bort.
    du gör det bra,kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Min promenad är 2,8 km. Då är jag tämligen trött på slutet. Jag stretchar framsida, baksida och insida lår samt höftböjaren. För framsidan lyfter jag upp fotens ovansida på en barstol bakom mig. Insida och baksida använder jag en fotpall till, lägger upp foten och töjer framåt resp. i sidled. Höftböjaren får sitt via ett steg framåt. Dock inte varje dag men ganska ofta. I ljumsken känns det för det mesta ok. När jag får ont i den brukar jag försöka ta ut steget bakåt och då lättar det oftast.

    SvaraRadera
  4. Hej! för min del har det nu gått snart 4 månader. Jag går i klackar och promenerar som aldrig förr (8 km längs vattnet är min standard!) och gymmar/spinnar upp till 4, 5 ggr i veckan. jag var hos en en ortoped förra veckan och han sa samma sak till mig, jag får göra allt, sitta med op benet i kors, sitta på huk m.m, jag kmr dock fortsätta att vara försiktig med dessa extrema rörelser men händer det ibland så vet jag att det inte gör något :) För mig är det en lycka att ha fått en ny höft, att det gått så bra och jag glädjer mig varje kväll att få gå och lägga mig utan värk! jag håller tummarna för oss alla tappra höftare/hanna 22 åringen

    SvaraRadera
  5. Min fot pekar i alla fall rakt fram, och benen är nu exakt lika långa! Alltid något! Härligt att höra att du mår så bra!

    SvaraRadera