måndag 28 februari 2011

Telefonkontakt

Har just pratat med distriktsläkaren. Resultatet blev att han dels skriver till ortopeden för att de ska få ta ställning till mina besvär och ev. magnetröntgen. Distriktsläkaren får inte remittera till en sådan. Han remitterar mig också till en sjukgymnast. Han tyckte att det faktum att jag har full rörlighet i höften talar för att det inte är artrosrelaterade problem. Jag påpekade också att smärtan är av en helt annan karaktär än förra svängen. Då är det bara vänta som gäller igen.

4 kommentarer:

  1. Att vänta på remisser och dylikt är den mest irriterande formen av väntan. :( Speciellt som sjukhus enligt min erfarenhet har superdålig track record över borttappade remisser.

    PS. Har full rörlighet i min defekta led, hela jag är f.ö. överrörlig. Icke desto mindre ska jag byta höften nästa vecka och har sjukt ont. Rörligheten kanske inte är allt, Mr. Distriktsläkare...

    Hoppas någon bra läkare hoppar på dig! Eller om du kan hitta någon som lyssnar bättre?

    SvaraRadera
  2. Bra, åtminstone en bit på väg. Trist med väntan.
    Något är ju fel när den "friska"höften jäklas.

    Hoppas att du kan hitta en bra ortoped som dessutom lyssnar. Tyvärr är dom inte så många.
    Jag lessnade och bytte klinik sedan gick det snabbt.

    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. I mitt fall, artros, var rörligheten = noll mot slutet. Jag är också överrörlig. Den utvecklingen med min förra höft kan väl kanske vara vägvisande. För övrigt tycker jag nog att min distriktsläkare är korrekt, jag har trots allt fått gehör för mina åsikter.

    Här i norr är det inte helt lätt att byta klinik eftersom det i så fall innebär långa resor.

    Men...senaste dagarna har jag känt mig "nästan som en vanlig människa" Det har varit fruktansvärt kallt och torrt en lång period, nu är det blidväder. Kan det spela roll?

    SvaraRadera
  4. Hoppas att väntetiden inte blir alltför lång, och att du med lite tur har flyt och får en lång "normalperiod"! Lite vårsol på det och det kanske finns hopp om livet! Angående väntetider är det verkligen frustrerande. Jag har nu bestämt mig för att skaffa mig en privat sjukvårdsförsäkring för att i framtiden förhoppningsvis slippa långa väntetider om jag nu mot förmodan (?!) skulle drabbas av något mer... Är eg. emot att man ska behöva skaffa egen försäkring, men vad ska man göra när "systemet" inte fungerar??

    SvaraRadera