tisdag 12 januari 2010

5 veckor

Under helgen var jag lite trött och låg. Tyckte att det funkade dåligt med kroppen. På söndagen tog jag en promenad som kändes jobbig men när jag sedan cyklade på kvällen kändes det som det vände.

Igår cyklade jag två gånger och kände mig stark och rak, var på lunch med några jobbarkompisar, hälsade på mamma.

Idag började dagen lika bra men sen var jag på stan en stund och efter det kroknade jag. Det känns så ont i vänstra sidan, som om höften ska gå ur led, och den högra blir tung. Cykla for the win!

Tvåhöfterskompisen var förbi, hon skulle ut på promenad men då hade jag just cyklat så jag avstod att följa med. Hon har, precis som jag, upplevt att det kluckat i höften. Vi pratade lite om bilkörning och varmvattengympa.

Ska på utvecklingssamtal på jobbet på måndag. Har ju som plan att börja jobba 50% antingen 25/1 eller 1/2. Det känns oerhört att sia om hur det ska gå.

Har också en jobbresa till USA i slutet av mars, den vill jag ju såklart med på. Måste höra mig för med ortopeden för jag läste om nån höftbytare som fick blodpropp på långflygning.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är svårt att bedöma hur snabbt man kan gå upp i arbetstid. Jag hade aldrig trott att 25% hemifrån skulle vara tufft, men det har det varit. Jag trodde också att jag skulle kunna jobba heltid i februari om jag lyckas få taxiresor till jobbet, men jag undrar jag. Kan jag sitta och överhuvudtaget hålla mig upprätt så länge? Får jag den minsta kraft över till att träna?

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänker också, träningen måste hinnas och orkas med. Den är ju en investering för framtiden. Det skulle ju inte kännas bra att börja jobba och sedan sjuksriva sig igen. Å andra sidan är ju varje ny dag ett litet steg i rätt riktning men nog blir iaf jag less ibland.

    Jag tyckte det verkade konstigt att din sjukgymnast gav dig kryckförbud, allt jag hört överallt är att man inte ska släppa dem förrän man kan gå uta att halta. Olika rön således.

    SvaraRadera
  3. Ja, less kommer vi att vara. Jag har haft några bra dagar, men igår blev det kanske för mycket så idag har jag lite ont.

    Jag har också hört det tidigare. Hela tiden olika rön. Men det betyder väl kanske framför allt en sak: Det är ingen exakt vetenskap. Man får känna efter vad som fungerar bäst för en själv.

    SvaraRadera