fredag 8 januari 2010

4 veckor 3 dagar eller 1 månad

I morse väcktes jag av telefonen. Det var från ortopedmottagningen, de ville höra om jag ätit antibiotika eller haft urinvägsinfektion efter operationen. De frågade också om mitt sår hade lagts om någon gång mellan operationstillfället och agrafftagningen. Mitt sjukhus har vunnit pris för att ha utomordentliga hygienföreskrifter och har färre infektioner än de flesta andra. Jag kunde bidra till den fina statistiken eftersom jag inte lidit av någon infektion alls.
De frågade också om min smärtupplevelse efter operationen. Jag berättade att jag känner mycket mer av min sneda kropp än av operationsstället. Man kan tydligen ha ganska ont i ljumsken men det har jag ju inte haft. Så mitt svar blev "försumbar". Hon som ringde frågade också om jag hade några funderingar, vilket jag inte hade, och berättade om återbesöket som jag kommer att kallas till efter 4 månader.

Lite senare idag satte jag mig på träningscykeln för första gången. Det var lite läskigt att komma upp på den men det gick bra. Styret är dessutom ställbart åt alla möjliga håll så jag kunde få en bra position. Jag cyklade 3 minuter med lätt motstånd bara för att prova. Det kändes bra!

En kollega har ringt och pratat jobb. Det är en märklig känsla att å ena sidan vara helt inne i jobbet och å andra tycka att det är nåt som inte rör mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar