tisdag 19 januari 2010

6 veckor

Det känns underligt att det gått 6 veckor. Samtidigt som det känns som igår känns det som evigheter sedan. Objektivt sett har det såklart blivit bättre hela tiden men under en och samma dag kan det växla rätt mycket mellan total smärtfrihet och rejält ont. Mycket beroende på vad jag gör, hur mycket jag gör av en och samma sak osv. Jag har försökt öka på träningen. Just nu cyklar jag 2x15 minuter/dag + alla övningar. Jag har varit på jobbet flera gånger av olika anledningar. Det känns stimulerande men tröttande varje gång. Idag har jag jobbat nästan hela dagen i sängen vid datorn trots att jag inte är i tjänst ännu.

Igår var jag på massage som subventioneras via jobbet. Det var lite jobbigt att ligga på mage på britsen den halvtimme behandlingen tog. Dessutom bad jag om extra behandling av mitt ryggslut men när massören tryckte där kändes det ganska obehagligt så hon fick koncentrera sig på axlar och nacke. Idag har jag nackspärr!

Jag har iaf bestämt mig för att börja jobba halvtid 1/2. Undrar hur det ska gå.

Jag har på senaste tiden tagit någon smärtstillande tablett då och då. Jag antar att det är för att jag ökar på träningen som jag behöver dem.

Till veckan ska jag träffa en OMTsjukgymnast. Det känns bra att hon tittar på mig när jag tränar och går ifall något behöver korrigeras.

2 kommentarer:

  1. Hur har det gått med sjukgymnastiken? De program du och jag haft hittills är så olika. Jag har hög belastning och få repetitioner, du har lägre belastning men fler repetitioner. Beror det på olika idéer, eller har vi olika förutsättningar?

    SvaraRadera
  2. Säg det, jag kan väl tänka mig att olika sjukgymnaster jobbar utifrån sina respektive erfarenheter. Hursomhelst känns övningarna bra och cyklingen är kanon. Cyklar fortfarande på samma låga belastning men är uppe i 20 min 2ggr/dag. Jag har inte träffat nån sjukgymnast sedan sjukhusdagarna men på tisdag har jag ett besök så då får vi se om det blir nya direktiv

    SvaraRadera