onsdag 13 januari 2010

5 veckor 1 dag

Tänkte jag skulle ge en utförlig beskrivning av hur jag tränat idag:
20 dra upp benet i sängen
20 lyfta rumpan i sängen
50 situps i sängen
15 lyfta överkroppen liggande på mage
10 min cykling
20 lyfta benet i sidled (stående)
20 lyfta knät (stående
20 lyfta benet bakåt (stående)
stretch framsida lår, höftböjare, insida lår, rygg

Det programmet körde jag på morgonen eller rättare sagt under loppet av ett par timmar under morgonen. Vilade mellan och efteråt. Sen var jag lite mer i farten, till jobbet på ett möte, tog bort julsaker hemma osv. Innan jag skulle köra samma program på kvällen vilade jag typ 20 min. Men...jag orkade inte alla övningar, benet blev som bly och resten av kroppen öm. Jag gjorde misstaget att jag skulle hinna allt innan "Morden i Midsumer" Det blev helt enkelt för hårt och för tätt mellan övningarna. Så mitt råd till dig som läser det här är att låta ditt program dra ut på tiden. Det verkar vara det bästa för mig iaf.

Imorgon ska jag försöka få tag i en OMTsjukgymnast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar