torsdag 17 december 2009

1 vecka 2 dagar

En väldigt blandad dag idag. Vaknade strax före 7.00, låg kvar ett tag innan det var dags att gå på toa. Då var jag fortfarande väldigt styv och stel. Ropade åt dottern när jag gick förbi hennes rum, hon tog sig upp =) Lade mig igen och försökte stretcha och göra de liggande övningarna, när jag steg upp nästa gång kändes kroppen mycket bättre. Fortsatte med de upprätta övningarna, drack kaffe, glodde lite på TV (är det alltid Bonde söker fru)och jobbade med sambon inför vårterminen. Kände mig stark och duktig, fick upp benet både på fotpallen och i sängen.

Vår vän rörmokaren kom förbi med luftskruvar, det är kallt nu! Han har opererat axeln och är sjukskriven. Så sjukt att vi börjar vara i den åldern att det är nåt fel på alla, är det inte leder så är det blodtryck eller nåt annat. Är inte vi typ 22?

Sambon drog till jobbet och jag tog en lur, den blev bara 30 minuter men skön. Sträckte och tränade och steg sen upp och gjorde resten av övningarna. Ringde till naprapaten som tyckte att jag skulle följa höftrehaben och komma till honom i februari. Det låter väl bra.

Familjen kom hem och när jag skulle gå och duscha måste jag ha gjort nåt överilat för det knäckte till både i höften och i knät. Sen gjorde det riktigt ont att stödja på knät. Jag blev riktigt rädd och lade mig en stund istället för att duscha. När jag till slut gjorde det kände jag mig ganska ynklig. Usch vilken känslomässig ber-och-dalbana det är just nu.

Nu ikväll känns det lite bättre men jag har tagit ledigt från kompensera-bäckenet-rörelserna för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar