tisdag 15 december 2009

1 vecka

Väcktes av sjukgymnasten som ringde förre 8.00 Grrrrr. Hursomhelst ville han inte kännas vid att vara särskilt bra på roterade bäcken men han sa att det ofta går till sig efter en höftledsoperation om man är medveten om sitt gångmönster och försöker hålla sig rak. När jag läkt lite kunde jag annars ta kontakt med någon av deras andra sjukgymnaster för han skulle utomlands.

Jag känner mig trots allt rätt nöjd med hans svar, sambon är på mig som en hök när benet åker ut och för det mesta känns det ganska bra att hålla ihop. Trött i ryggen blir jag men jag försöker stretcha den också.

Det går lättare med övningarna så det går framåt och jag känner mig mycket bättre till mods än igår.

Sambon har noterat att det trängt in ludd från mina mjukisbyxor under plasten så jag ringde vårdcentralen men där var det kalla handen, inga tider. Ringde då ortopeden där de iaf tog min fråga på allvar och bad mig beskriva hur det såg ut. De sa också att man byter bara bandage i undantagsfall så om det börjar blöda, göra ont eller öppnas ordentligt ska jag byta annars inte.

Har bara sovit en middagslur idag så det blir nog en tidig kväll. Sova är skönt!

Imorgon har dottern konsert men jag vågar/orkar inte gå. Det känns skit.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du har haft ett par jobbiga dagar nu, och jag hoppas att det idag blir en bättre dag, på alla fronter. Man önskar ju att det stadigt kunde bli bättre, men så fungerar det ju inte riktigt - bakslag hör till. Jag har nog ändå haft rätt god tur med just den biten - det har stadigt blivit lite bättre för varje dag.

    Jag har nu fyllt i alla dagar från sjukhusvistelsen, så min historia är komplett nu.

    Och som sagt: Hoppas du mår bra idag!!

    SvaraRadera
  3. Jo tack, det är en mycket bättre dag idag. Två steg framåt och ett tillbaka eller vad säger du?

    SvaraRadera