lördag 12 december 2009

Dag 4

Lördag och jag har vaknat hemma. Vaknade vid 6.30 första gången och väckte min sambo för att få med mig en väktare till toa. Tillbaka i sovrummet kunde jag inte få upp benet i sängen. Vår säng är mjukare än sjukhusets och står dessutom i en ram som bygger ca 7 cm på bredden. Fan-jag SKA klara det. Tog 2 Panodil och somnade om till 9.30. Då ringde en av dotterns kompisar, de hade nåt avtalat idag. Körde träningsprogrammet, försökte gå omkring lite och provade sen sjukgymnastens råd att ligga på mage 20 min. Det var kanon och blev fler gånger under dagen. Interflora kom med blommor från brorsan m familj. En jobbarkompis hörde av sig med sina alltid så medkännande ord.

Körde träningsprogrammet en gång till men benet strejkar fortfarande för "höga" lyft. Det är väl möjligt att svullnaden (benet är typ 33% tjockare än det andra) är en del i dilemmat.

Sen blev det entrecote och rödvin. Stackars mig...doktorn har ju sagt att jag ska för blodvärdets skull. Det var förresten 107 när jag lämnade sjukhuset igår.

Tog min spruta och bestämde mig för att skita i Panodil. Har jag inte värk ska jag väl inte ta värktabletter eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar