torsdag 3 december 2009

Sjukvården hittills

Jag sökte upp vårdcentralen och den läkare som diagnostiserat mig tidigare i april. Han remitterade mig till ny röntgen och skrev "helst inom två veckor" på röntgenremissen. 30/8 fick jag röntga mig... Blev remitterad till ortopeden för preopbesök 27/10 och 8/12 ska jag alltså opereras och då har jag ändå förtur. Jag tycker att det är alldeles för lång väntan. Vårdgarantin räknas från 27/10 så den uppfylls men det är bedrövligt att röntgen tex inte gör några planerade undersökningar under sommaren. Däremot måste jag säga att alla jag mött har varit trevliga, respektfulla och lyssnande. Fullblodsproffs hela vägen men de är ju för få. Inte för att jag har röstat på nåt "skattesänkarparti" förut men jag kommer definitivt inte att göra det i framtiden heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar