fredag 25 december 2009

2 veckor 3 dagar

Juldagen, årets lugnaste dag. Vilket läge att vara en mönsterpatient! Steg upp vid 7.30, gick till toa-mindre morgonstel =) Lade mig igen och somnade om till 10.30. Körde programmet, har lagt till några egna övningar. Lyfter (eller försöker iaf) lyfta benet i liggande med svanken kvar i sängen. Får upp benet några mm typ. Jag kör också sida-till-sida övningen sittande i fåtölj med benet på fotpall. Eftersom möbeln är i skinn går det mycket bättre än i sängen.

Gick på lååååååååååångpromenad, ända bort till butiken här i bostadsområdet, kan kanske vara 250 m enkel väg. Det gick iaf bra, eftersom det snöat så otroligt mycket har jag inte promenerat sedan i söndags. Träffade 3 olika andra par på promenad så det tog ganska lång tid eftersom vi stannade och snackade.

Har bestämt mig för att prova träningscykeln inom några dagar. Måste bara få den till nåt rum här på övervåningen.

De senaste dagarna har ryggen protesterat mindre, verkar som att jag sakta men säkert hittar rätt.

Provade lägga mig i soffan igår-Yeah!! Lite råddigt att ta sig upp men det gick.

Trycket i ryggslutet känns fortfarande när jag sitter länge eller står men inte mer än förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar